بازی در ادامه ی نسخه ی قبل است،ماکاروو "Makarov" از نزدیکان زاکائف و تروریستی ماهر،دست به انجام عملیات های تروریستی زیادی می زند و در یک عملیات،جوزف آلن،یکی از جاسوسان آمریکایی،وارد نیروهای ماکاروو شده و جاسوسی می کند،در یک عملیات،هنگامی که ماکاروو در حال قتل عام مردم در یک فرودگاه است،آلن لو می رود و ماکاروو او را می کشد. کاپیتان جان مک تاویش "Soap" و گروهبان گری سندرسون "Roach" و به همراه تیم "Task Force 141" عملیات هایی جهت ردیابی ماکاروو انجام می دهند.وسیه فکر می کند که آمریکا مقصّر قتل آم فرودگاه است و به آمریکا حمله می کند،و در این حال،نیروهای آمریکایی هم با نیروهای روسیه می جنگند،در ابتدای بازی،نیروهای آمریکایی دست به انجام عملیاتی در افغانستان می زنند به ***** ژنرال شپرد انجام می دهید. "Task Force 141" به شپرد کمک می کند،به دنبال انجام ماموریّت ها برای یافتن مکان ماکاروو،Soap و Roach به همراه تیم و نیروهای آمریکایی عملیاتی انجام می دهند تا قلعه ی "Gulag" را جستجو کنند،در آن جا،آن ها Captain Price را پیدا می کنند.
تیم فرار می کند،کاپیتان پرایس با شپرد صحبت می کند و تصمیم می گیرند تا عملیاتی را انجام دهند تا از نقشه های ماکاروو با خبر شوند و محل او را شناسایی کنند.
Roach به همراه Ghost و تعدادی از افراد تیم،به خانه و عمارت شخصی ماکاروو می روند،و در آن جا از کامپیوتر شخصی ماکاروو،اطّلاعات دریافت می کنند،در همین حین،Captain Price به همراه Soap به استگاه هوایی بنیارد می روند.
Roach و Ghost مورد حمله قرار می گیرند و پس از دانلود فایل های کامپیوتر شخصی ماکاروو ار آن جا فرار می کنند و به نیروهای خودی می رسند،ژنرال شپرد به آن جا آمد،ولی به آن ها خیانت کرد،هارد را از آن ها گرفت و آن ها را کشت.
Captain Price و Soap متوجّه خیانت شپرد می شوند و از ایستگاه فضایی فرار می کنند،سپس به اقامتگاه شپرد می روند و او را تعقیب می کنند.شپرد با قایق فرار می کند و Captain Price و Soap هم او را تعقیب می کنند،شپرد با قایق به داخل هلیکوپتری می رود،ولی کاپیتان پرایس آن هلیکوپتر را می زند و هلیکوپتر سقوط می کند،Captain Price و Soap هم با قایق از آبشار سقوط می کنند.
Soap به هوش می آید،به طرف شپرد می رود،شپرد،چاقو را به او می زند،سپس کاپیتان پرایس می آید و با شپرد درگیر می شود،Soap چاقو را از بدن خود در می آورد و به سمت شپرد می زند و او را می کشد.
سپس نیکلای با هلیکوپتر به آن جا می آید و از آن جا می روید.