بازی ویچر یک بازی نقش آفرینی است که توسط شرکت CD PROJEKT RED ساخته شده است . اولین نسخه این بازی در سال 2007 برای مایکروسافت ویندوز منتشر شد . داستان بازی بر اساس مجموعه رمانی به همین نام ساخته شده است .

میدونم بازیش قدیمیه اما داستان جذاب و گیرایی داره که بازی کردنشو به همه توصیه می کنم .

بازی با یک انیمیشن زیبا شروع میشه که به معرفی شخصیت اول بازی یعنی گرالت از ریویا می پردازه . گرالت یک ویچره یعنی قاتل حرفه ای هیولاها . دختر پادشاه تمیریا مبتلا به یک نفرین شده و گرالت باید این نفرین رو از رو دختره برداره . این نفرین باعث تبدیل شدن دختر پادشاه به یک هیولا (استریگا)میشه .

گرالت برای از بین بردن این نفرین باید یک شبو در کنار دختره بگذرونه و زنده بمونه . گرالت فرد خائنی که باعث این نفرین شده دستگیر می کنه و از اون به عنوان طعمه استفاده می کنه . بعد از اینکه هیولارو  بیرون می کشه باهاش مبارزه می کنه و سعی میکنه اونو با جادو از خودش دور کنه . بعد از اینکه هیولارو فراری داد میره تو تابوت سنگی که هیولا توش بود میخوابه و در تابوتو با جادو قفل میکنه تا هیولا بیرون بمونه . صبح که از تابوت بیرون میاد می بینه هیولا به دختره تبدیل شده . گرالت میره و دندونای دخترو چک میکنه تا مطمئن بشه دیگه اثری از نفرین رو دختره نباشه . بعد دختره چشماشو باز می کنه و به صورت گرالت چنگ می زنه و بعدش صحنه تاریک میشه و ... .

زمان میگذره و گرالت ناپدید میشه اما یاد و نامش هنوز باقیه تا اینکه  داستان بازی شروع میشه.