داستان بازی روایتگر رویدادهای جهان در سال های پیش رو است، زمانی که دنیا دستخوش تغییرات زیادی شده و معادلات قدرت به هم خورده است.

آمریکا، که زمانی قدرت برتر نظامی و اقتصادی جهان به شمار می رفت حالا به کشوری زبون و بحران زده بدل گشته و ارزش پولی آن به پایین ترین مقدار خود رسیده است. از طرفی بحران اقتصادی جهان را فرا گرفته و جنگ میان ایران و عربستان و قطع صادرات نفت و گاز از طرف روسیه به اکراین و از آنجا به کشورهای اروپای غربی، قیمت سوخت را به بالاترین حد خود رسانده است.

این سلسله تغییرات موجب گردیده تا جمهوری کره به رهبری کیم جونگ اون (رهبر جدید خود) از فرصت پیش آمده بهترین استفاده را کرده و با افزایش قدرت نظامی و اقتصادی خود، بر دنیا حکمرانی نماید. (طبق اطلاعات موجود در بازی، دو کره با هم متحد شده اند و جمهوری بزرگ کره را تشکیل داده اند.)

اما تراژدیکترین بخش داستان، به روایت اوضاع اسف بار مردم آمریکا پس از اشغال کشورشان به دست سربازان کره شمالی (معلوم نیست که چرا با وجود اتحاد دو کره و شکلگیری جمهوره بزرگ کره، هنوز بازی اصرار دارد که مهاجمان را اعضای کره شمالی معرفی نماید!!) می پردازد.

طبق داستان، کره شمالی پس از گسترش نفوذ و قدرت سیاسی و نظامی خود در جهان، سرانجام موفق می شود تا با کمک همپیمانان خود (مالزی، فیلیپین و...) در 16 ژوئن سال 2025 با ایجاد انفجاری اتمی بر فرارز قاره آمریکا، خرابی های غیرقابل جبرانی را به این قاره تحمیل کند و اثرات مخرب حاصل از نوسانات الکترونیکی، زندگی را برای اکثر مردم آمریکا غیرممکن نماید.

بدین ترتیب آمریکا نیز به تسخیر کره شمالی درآمده و سربازان وحشی و بی رحم کره ای انتقام سال ها تحریم و زورگویی دولت مردان آمریکا را از مردم آن می گیرند!

پس از این مقدمه، بازیکن در نقش یک خلبان هلیکوپتر وابسطه به نیروی دریایی به نام روبرت جیکوبز (Robert Jacobs) قرار می گیرد. کره ای ها جیکوبز را درون اتوبوس ویژه حمل اسرا سوار کرده و درحال انتقال وی به اردوگاه اسرا در آلاسکا هستند که در طول مسیر گروهی از شبه نظامیان آمریکایی، موسوم به "مبارزان گروه مقاومت" به اتوبوس آن ها حمله کرده و پس از کشتن نگهبان ها، جیکوبز را نجات می دهند.

پس از این واقعه، جیکوبز به همراه سه تن از برجسته ترین افراد این گروه به نام های کانر (تفنگدار اسبق نیروی دریایی آمریکا، واحد کارولینا)، رینا (متخصص شکار) و هاپر (تکنسین دورگه کره- آمریکایی اهل اکلند) اقدام به انجام عملیات های چریکی علیه اشغالگران کره ای می کنند و پس از درگیری ها و کشمکش های طولانی، سرانجام با دخالت ارتش آمریکا (معلوم نیست که چرا تا آن لحظه ارتش آمریکا حضور نداشته و در انتهای کار سروکله آن پیدا می شود!!) و از خودگذشتگی کانر، فرماندهی ارتش کره ای که قصد حمله به سانفرانسیسکو را داشت نابود شده و کره در این عملیات ناکام می ماند.

خبر پیروزی آمریکایی ها به سرعت در خبرگزاری های اروپایی انعکاس می یابد و همین امر مقدمه ای برای کمک رسانی اروپا و نجات آمریکا از دست کره ای ها می شود...