پیش داستان :

داستان بازی در شهری خیالی به نام دانوال اتفاق میفتد . دانوال بسیار شبیه به شهر لندن سال های دور است در واقع ایده ی این شهر از گسترش طاعون در لندن در قرن 17 میلادی نشات گرفته است .در این شهر مردم به واسطه ی یک سری کارها گرفتاربیماری خطرناکی به اسم طاعون شده اند . شما در نقش بادیگار ملکه در بازی انجام وظیفه میکنید اما ....

Mission 1 - Dishonored 

کورو  پس از بازگشت از سفری خارجی به دنبال کمک به طاعون کشنده شهر ویران شده است . او به دانوال  سفر میکند و با ملکه دیدار میکند .پس از تحویل یک پیام آنها مورد حمله ی گروهی از قاتلان به رهبری Daud میشوند که توانایی تلپورت دارند . آنها به وسیله ی قدرتی کورو را مهار ملکه را میکشند و دخترش امیلی را میربایند . رئیس امنیتی (The Spymaster) ملکه فرا میرسد و کورو را به دلیل قتل ملکه و ربوندن دختر ملکه زندانی میکند .شش ماه بعد همان مرد اداره ی امور دانوال  را با عنوان Lord Regent  بر عهده گرفته است و کورو همچنان در زندان قرار دارد . او به کورو میگوید که به علت تفکر قاتلیش در زندان انداخته شده است و روز بعدش اعدام خواهد شد . اما در سلول به وسیله ی  یکی از افراد گروهی به نام Empire Loyalists (طرفداران امپراطروی) کلید و نامه ای  به صورت مخفی به او داده میشود تا او از زندان فرار کنید .

The Hound Pits Pub 

پس از فرار از زندان توسط Samuel به قهوه خانه ای  به نام Pits  برده میشوید  تا با Empire Loyalists به رهبری Admiral Havelock دیدار کنید .

شما در آنجا کمی استراحت میکنید و در جریان همین استراحت کورو به یک دنیای تخیلی برده میشود جایی که با فردی به نام Outsider (خارجی ) دیدار میکنید .او توانایی قدرت دهی به شما را دارد .

Mission 2 - High Overseer Campbell 

سپس کورو  برای از بین بردن توطئه ی Lord Regent فرستاده میشود برای این منظور شما باید فردی به نام High Overseer Campbell  را بکشد یا در غیر اینصورت کار های دیگری رویش انجام دهید. شما میتوانستید برای انتقام او را با بدترین چیز ها شکنجه کنید.

Mission 3 - House of Pleasure 

حالا کروو یک انگیزه ی شخصی دارد و آن هم نجات امیلی است .شما برای نجات امیلی دست به کار میشود . پس از کشتن چند نفر در یک ف.حشه خانه به خصوص دو دوقولو به نام های   Custis و Morgan  باید امیلی را از آنجا نجات دهید .

The Hound Pits Pub #2

پس از بازگشت به خانه شما امیلی را به Callista واگزار میکنید تا از او مراقبت کند .پس از آن Havelock به شما میگوید که باید دانشمند مخصوص Lord Regent به نام Sokolov را بیهوش رده و او را به میخانه برگرداند . Sokolov وظیفه ی طراحی فناوری های قدرتمند در دانوال را برعهده دارد

Mission 4 - The Royal Physician 

شما وظیفه دارید تا Sokolov را بیهوش کنید و او را به قایق Samuel برسانید تا با او به خانه برگردید . میتوانید این مرحله را زودتر از 10 دقیقه تمام کنید !!!

The Hound Pits Pub #3

در اینجا شما باید Sokolov را به زندان بیندازید و او را شکنه کنید تا سرمایه گذار Lord Regent که نامش Boyle است را فاش کند .

Mission 5 - Lady Boyle's Last Party 

شما میتوانید در این مرحله لباس مجلسی بپوشید و بدون اینکه کسی شما را بشناسد به انجام کارهایتان دست بزنید و یا اینکه میتوانید در تمام آن شلوغی غوغایی به پا کنید .

به هر حال شما در این مرحله باید یکی از سه معشوقه های Lord Regent را بکشید تا او را بیش از پیش برنجانید و او  را عصابانی کنید.

The Hound Pits Pub #4

پس از بازگشت به خانه Havelock میگوید که آنها صدمه ی لازم را بر Lord Regent وارد کرده اند و حالا وقت آن است که او را از مسند قدرت دانوال به پایین بکشند .

Mission 6 - Return to the Tower

به همین دلیل کورو به دانوال میرود و اورا میکشد اما در جریان همین مراحل متوجه میشود که Lord Regent عمدا و از روی قصد طاعون را وارد طبقات پایین جامعه کرده تا آنها را بکشد پس از انجام مراحل کورو به خانه بر میگردد تا با دوستانش به خاطر این موفقیت جشن بگیرد .

The Hound Pits Pub #5

 پس از خوردن نوشینی که ساموئل به او داده به اتاقش میرود و بیهوش میشود.به محض بیدار شدن میفهمد که نوشیدنی که ساموئل به او داده مسموم بوده و Havelock این دستور را به ساموئل داده است تا با حذف کورو پادشاهی خود را از طریق ملکه امیلی بر جامعه گسترش دهد و عملا خودش جامعه را کنترل کند . اما ساموئل همچنان حامی کوروبوده است و به او نوشیدنی داده که او را نکشد و فقط برای مدت کوتاهی او را بیهوش کند .ساموئل مجبور میشود تا کورو را بر روی رودخانه ای سرگردان کند و خودش برمیگردد .

Mission 7 - The Flooded District

وقتی کورو بیدار میشود متوجه میشود که زندانی Daud و افرادش است کسی که ملکه را کشت و امیلی را دزدید .شما باید در این مرحله Daud را بکشید و کلیدش را بردارید تا بتوانید از آنجا فرار کنید.

Mission 8 - The Loyalists

حالا Havelock به مقام Lord Regent رسیده است و او حالا کنترل دانوال را برعهده دارد او متوجه میشود که Havelock بسیاری از افراد را کشته است . او متوجه میشود که Havelock امیلی را هم زندانی کرده تا او را ملکه کند .پس از پیدا کردن نامه ای از امیلی که برای کورو نوشته میفهمئ که امیلی در مکانی به اسم Lighthose زندانی شده برای رفتن به آنجا کورو ساموئل را از طیق دستگاهی با خبر میکند تا او را به فانوس دریایی Lord Regent  برساند.

Mission 9 - The Light at the End

او باید تمام آن یاران Havelock مثل Pendleton  و  Martinرا بکشد و Havelock را پیدا کند و امیلی را نجات دهد .

اما داستان از این جا به بعد به 3 قسمت و اندینگ تقسیم میشود :

1-low chaos    2- high chaos    3- higher chaos

Low Chaos :  Havelock تسلیم میشود و اصلا رغبتی برای مبارزه با شما ندارد شما با میل و ارداه ی خود میتوانید اورا بکشید و یا نه !

High Chaos : Havelcok  را میکشید و امیلی را نجات میدهید.

Higher Chaos :هم Havelock و هم امیلی میمیرند

The End

پس از اتمام بازی مکالمات زیر را از زبان Outsider میشونیم :

Low Chaos :  دوره  حکومت موقت به پایان میرسد و امیلی  کالدوین اولین کسی است که بعد از یک دوره ی آشوب تاج و تخت مادرش را میگیرد . کورو ، تو در کنار او خواهی بود  و امیلی جوان را راهنمایی خواهی کرد و از او در مقابل کسانی که به دنبال سو استفاده از او و یا آسیب رساندن به او هستند مراقبت خواهی کرد . تو میبینی و میشونوی فریاد دیگران را که از خشممشان فریاد بلندی سر میدهند تو مانعی خواهی شد برای ضربه زدن به او .پس تو با دست خودت این دوره را با درمان طاعون و به قدرت رسیدن امیلی پشت سر خواهی گذاشت  و یک عصر طلایی را به ارمغان می آوری .بعد از چند دهه وقتی که موهایت سفید شود از این دنیا خواهی رفت و ملکه امیلی ، امیلی خردمند به اوج قدرت خواهد رسید و بدنت را در کنار قبر مادرش در زمین خواهد گذاشت . به خاطر اینکه تو فراتر از یک محافظ سلطنتی هستی . خدا حافظ ، کورو.

High Chaos : تاریخ به ما چه خواهد گفت ؟ که دختر ملکه ی مقتول با کوهی از اجساد که توسط قاتلی به نام کورو به قتل رسیدند به قدرت رسید ؟نه . آینده گان خواهند گفت که امیلی کوچک زمانی به قدرت رسید که عصر ترور و فساد بود و اینکه او کارش را را بهترین نحو انجام داد که این کارهایش شبیه کارهای دختران کوچک و ملکه های دیگر نبود . اما این داستان ها چه با نام تو چه بدون نام تو  گفته شود ، امیلی به یاد خواهد آورد که تو آنجا بودی ، کورو.

Higher Chaos : من در موردت چیزی نمیدانم کورو.من لحظات دوست داشتنی داشتم .فتنه و راز ، آدمکشی و خیانت و سقوط یک امپراطوری  و تو هر بار به دنبال روح انتقام گیری و گسترش هرج و مرج بودی.الان شهر از خودش تغزیه میکند . دروغگوها و بازرگانان و اشراف زادگان مثل یک کرم روی لاشه ها هستند . به زودی برای این موش ها هیچ چیزی باقی نخواهد ماند.تنها خوبی این اتفاقات اینه که ملکه مرده و جسدش کاملا پوسیده شده.تموم چیزی که آن احتیاج داشت وجود یک نفر بود که او را از لبه پرتش کند . اما الان تو در افق خواهی بود که روی یک کشتی به مقصد  دوردست سواری .من شگفت زده ام که آیا تو به دنبال چیزی هستی؟ یا داری فرار میکنی؟